اسکراب نمک یا شکر

بادی اسکراب شکلاتی-chocolate body scrub

مانند صورت شما، بدن شما نیز نیاز به اسکراب بدن برای نرم، صاف و سالم ماندن دارد. اگر مراقبت از بدن شما تنها به لوفا و یک تکه صابون محدود است، وقت آن است که به سطح بالاتر بروید. در این مقاله همه ی آن چیزی که باید در مورد افزودن اسکراب بدن به روتین مراقبت از پوست خود بدانید، آمده است.

 

مزایای اسکراب بدن


پوست در حال تغییر مداوم است: پوست مرده روی سطح است، به طور طبیعی میریزد و پوست نرم نوزادی زیر آن ایجاد می شود. این فرآیند با گذر زمان کاهش می‌یابد، به مرور زمان منجر به انباشت سلول‌های مرده در سطح پوست می‌شود. افزودن آلودگی و سایر انواع استرس محیطی به جسم، منجر به پوست خشک، خشن و خارشناک می‌شود.

هدف از اسکراب بدن حذف سلول‌های مرده و تشویق بدن به تولید سلول‌های جدید و سالم است. این فرایند نه تنها پوست را صاف و زیبا می‌کند، بلکه از داخل سلول‌های مضر را هم خارج می‌کند. دکتر تسنیم باتیا، متخصص سلامت یکپارچه، بنیان‌گذار CentrespringMD و نویسنده The Super Woman RX، اکسفولیان را به عنوان یک راه عالی برای حمایت از دتاکسیفیکیشن توصیه می‌کند. دکتر باتیا اظهار داشته است که “پوست شما با آنزیم‌ها و واکنش‌های شیمیایی کمک می‌کند که سلول‌های مضر را آزاد کند و استرس اکسیداتیو در بدن را کاهش دهد”.

مزایای اسکراب بدن شامل:


• ترویج گردش خون بهتر و چرخه تازه سازی سلول‌های پوست
• حذف سلول‌های مرده از سطح پوست
• صاف و نرم کردن پوست خشن و خشک
• جذب اشیا آلوده و پاک کردن گرفتگی‌ها
• برطرف کردن مشکل برگشت مو و موی زیرپوستی

اسکراب نمک یا شکر؟


بیشتر اسکراب‌های بدن از شکر و/یا نمک برای اکسفولیه پوست استفاده می‌کنند. هرکدام از اینها فواید منحصر به فردی برای رنگ و رخداد پوست شما دارند.


اسکراب شکر


ذرات شکر گرد و بزرگتر از نمک هستند و کمتر خشن هستند، که آنها را یک اکسفولیانت نرم‌تر می‌سازد. شکر منبع طبیعی اسید گلیکولیک (AHA) است که لایه‌های پوست مرده را تجزیه و تحلیل کرده و سطح پوست را صاف می‌کند. همچنین تسریع در رطوبت پوست و حفظ حالت مرطوب آن دارد. به همین دلیل، اسکراب‌های شکر انتخاب عالی برای افراد با پوست خشک و خشکی می‌باشند.


اسکراب نمک


اسکراب‌های نمک ذرات خردتری دارند و به ویژه در صاف کردن مناطق خشن مانند پا و آرنج مفید هستند. همچنین نمک خواص دتوکسیفیه دارد: مواد معدنی ردیابی آن تصفیه‌کننده‌های طبیعی هستند که سموم مسدودکننده منافذ پوست را جذب کرده و گرفتگی‌ها را آسان می‌کنند. این عمل پوست را انرژی می‌دهد، گردش خون را بهبود می‌بخشد و چرخه سلول‌های سالم پوست را تشویق می‌کند.


اسکراب نمک و شکر


نمی‌توانید بین شکر و نمک تصمیم بگیرید؟ برخی از اسکراب‌ها بهترین ویژگی‌های هر دو را ارائه می‌دهند. اسکراب بدن هلو و نعنا پرله سوآ ، شکر و نمک سنگی دارای مواد معدنی برای تحریک پوست و صاف کردن خشکی است. با تبدیل به یک کف پوستی کرمی، این اسکراب نرم پوست را از لایه‌های مرده خارج می‌کند و سطح پوست را برای رخنه‌ی پوست سالم و درخشان آماده می‌کند. همانند تمام اسکراب‌های بدن ، این محصول بدون میکروبیدهای مضر استفاده شده و تنها از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می‌کند


چگونه از اسکراب بدن استفاده کنید؟
بهتر است که دو تا سه بار در هفته از اسکراب بدن استفاده کنید تا پوستتان از سر تا پا نرم و صاف باقی بماند. در زیر نحوه اضافه کردن این محصول به روتین مراقبت از بدن شما آمده است:
۱٫ از آب گرم استفاده کنید؛ به مدت ۵-۱۰ دقیقه اجازه دهید تا پوست شما نرم شود.
۲٫ جریان آب را متوقف کنید و اسکراب را با حرکات دایره‌ای به پوست بزنید؛ از پاها شروع کرده و به سمت قلب حرکت کنید تا گردش خون افزایش یابد.
۳٫ فشار را نرم نگه دارید (خیلی سخت اسکراب نکنید!)
۴٫ به دقت آبکشی کنید
۵٫ روغن یا لوسیون مورد علاقه خود را در حالی که پوستتان کمی مرطوب است بزنید. ما لوسیون بدن هلو و انبه پرله سوا رو که پوست را بازسازی می‌کند و پوست درخشان و روشن می‌کند، توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo